lördag 11 december 2010

Facebook finesser som alla bör veta


Kan jag bli vän med mina studenter utan att de kan se vad jag skriver till vänner och släktingar? Hur ser jag till att bilder av mig inte kan spridas hur som helst? Hur ser jag till att mina Facebookuppdateringar inte syns via Google? Kan jag visa mina kontaktdetaljer bara till mina närmaste vänner och kollegor?

Svaren till dessa frågor finns i en mycket nyttig artikel, 10 privacy settings every Facebook user should know, på sajten All Facebook. Det finns många bra finesser i Facebook som kan hjälpa dig ta ansvar för dina digitala fotavtryck men alldeles för få användare känner till dem. Den här webbplatsen kan hjälpa dig skapa en mer mångsidig och säkrare Facebook.

1 kommentar:

Anonym sa...

I seldom leave comments on blog, but I have been to this post which was recommended by my friend, lots of valuable details, thanks again.