onsdag 11 maj 2011

Plugga glosor på mobilen


Att plugga glosor, kemiska formler eller historiska fakta har alltid varit en mödosam process. Jag brukade skriva s. k. flashcards med ordet jag ville lära mig på den ena sidan och översättningen på den andra sidan. Jag hade en hög med kort med mig på resor och kunde snabbt gå genom dem när som helst.

Nu kan du skapa egna flashcards på din mobil (just nu iPhone) med verktyget Brainscape. Du kan skapa oändligt många digitala kortlekar och plugga på datorn eller ännu smidigare på mobilen. Du kan förstås dela med dig av dina kort och du får gärna använda alla andra samlingar som finns på sajten. De mest populära samlingarna just nu hjälper dig att bygga på ditt ordförråd i engelska, lär dig geografi, matlagningstermer, spanska och franska. När du blir medlem har du även möjlighet att skapa nätverk med andra som delar samma intresseområde.

Läs mer om Brainscape i en artikel från Huffington Post, Brainscape Taps Into the Greatest App of All: Your Brain.

Inga kommentarer: